اخبار تنکابن

تنکابنی آباد با هم یاری همه ی شهروندان

اخبار تنکابن

تنکابنی آباد با هم یاری همه ی شهروندان

معرفی شهردار جدید تنکابن‌

تنکابن -- خبرنگار اطلاعات: شهردار جدید تنکابن با حضور مسئولان شهرستان معرفی شد.

در مراسمی با حضور مسئولان محلی و منطقه‌ای و قشرهای مختلف مردم و مسئولان ادارات و نهادها در مجتمع فرهنگی ارشاد، مهندس علی اصغر کبیری به عنوان شهردار تنکابن معرفی شد و از خدمات سرپرست شهرداری رسول‌پور، تقدیر به عمل آمد.‌

نیکفرجام رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن در این مراسم اظهار داشت: در طول چند ماهه اخیر توانستیم اقدامات خوبی را برای شهروندان به انجام برسانیم از جمله ایجاد فضای سبز حاشیه چشمه کیله، روکش آسفالت کوچه‌ها و معابر، احداث پارکینگ، بازگشایی خیابان شهید استواری به کشاورز و آغاز عملیات پل شیلات از جمله اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است.‌

کبیری شهردار تنکابن نیز در خصوص پیشرفت و توسعه شهر تنکابن اظهار داشت: در نظر دارم با محوریت شهرداری تنکابن و بهره‌گیری از پتانسیل‌های فکری موجود در شهرداری با بهره‌مندی از همکاری و مشاوره مسئولان شهرستان، روشنفکران، تحصیلکرده‌ها و متخصصین و با انجام کارهای کارشناسی دقیق و با کسب تاییدیه نهایی به گونه‌ای که در جهت تدوین طرح و منشور جامع برای شهر تنکابن در آینده بلند مدت، شهر در آن مشخص و قابل رویت باشد.‌

سنگنوردی در تنکابن

خبرگزاری فارس: پیکارهای سنگنوردی مردان در رشته سرعت در سالن تختی شهرستان تنکابن با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی مازندران، در پایان این رقابت‌ها که با حضور 52 سنگنورد از 26 استان در رشته سرعت پیگیری شد، رضا پیل پا از خراسان شمالی به مدال طلا دست یافت.
شعیب پیرولی از قم نایب قهرمان شد و اسماعیل تقی‌آبادی از خراسان رضوی صاحب عنوان سوم و برنز شد.

تیم تنکابن در رقابتهای کشتی آزاد جام رمضان

رقابتهای کشتی آزاد جام رمضان تحت عنوان "اتحاد ملی وانسجام اسلامی" از دوشنبه شب دربخش کلاچای شهرستان رودسر آغاز شد.

رییس اداره تربیت بدنی کلاچای به خبر نگار ایرنا گفت: این رقابتها درسه رده سنی نونهالان ، نوجوانان و جوانان بمدت چهار شب در سالن تختی کلاچای برگزار می‌شود.

"تورج قلی زاده" افزود: دراین رقابتها تیم‌هایی از رشت ، لاهیجان ، تنکابن و کلاچای بصورت دوره‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند .

وی اضافه کرد: ‪ ۸۰‬کشتی گیر در این سه رده حضور دارند که درشب اول این رقابتها تیم‌های شهید رجایی رشت وکلاچای با یکدیگر پیکار کردند که ‪ ۱۱‬بر ‪ ۵‬بسود کلاچای پایان یافت .

وی یاد آور شد : این رقابتها زیر نظر اداره تربیت بدنی وهیات کشتی بخش کلاچای بر گزار می‌شود .

بخش کلاچای با جمعیتی بالغ بر ‪ ۵۰‬هزار نفر در ‪ ۸۰‬کیلومتری شرق گیلان واقع شده‌است.

کارخانه نئوپان سازی نشتارود تنکابن

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی نوشهر گفت: در پنج ماهه سال جاری 65 هزار و 66 متر مکعب انواع چوب آلات جنگلی از جنگل های غرب مازندران تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

ابراهیم حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر ارزش این تولیدات را افزون بر 50 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این تولیدات شامل گرده بینه، الوار، تراورس، تیری و تونلی، کاتین و هیزم است.

وی اضافه کرد: علیرغم کاهش برداشت سالیانه چوب در حوزه طرح های جنگل داری و اهداف سازمان جنگل ها مبنی بر صنعتی شدن عملیات بهره برداری و بهینه سازی تولیدات فرآورده های جنگلی تولید این محصول به عنوان شاخص عملیات بهره برداری در پنج ماه گذشته با 18 هزار و 32 متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس اداره بهره برداری منابع طبیعی نوشهر در ادامه با اشاره به فعالیت 492 کارگاه صنایع چوبی در غرب مازندران اظهار داشت: کارخانه نئوپان سازی نشتارود تنکابن، بزرگترین کارخانه صنایع چوبی غرب استان سالانه 60 هزار متر مکعب هیزم را تبدیل به نئوپان می کند که در صورت راه اندازی واحد mdf این کارخانه 50 هزار متر مکعب هیزم دیگر نیاز است.

وی با اعلام اینکه تامین این مقدار هیزم به دلیل کاهش سطح برداشت از جنگل های غرب استان مقدور است، تصریح کرد: تامین هیزم مورد نیاز مستلزم واردات هیزم از استان های همجوار است.

حسن پور همچنین مصرف چوب های جنگلی وارداتی در 491 کارگاه ثانویه را 80 هزار متر مکب اعلام کرد و افزود: از این کارگاه ها بیش از هزار و 250 نیروی انسانی به صورت مستقیم فعالیت دارند.

ماه رمضان از نگاه کودکان در تنکابن به تصویر کشیده شد

ساری - خبرگزاری مهر: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن مسابقه نقاشی کودکان با عنوان ماه رمضان از نگاه کودکان را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در تنکابن، به همت انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن و تلاش واحد هنری این اداره، مسابقه نقاشی کودکان با عنوان ماه مبارک رمضان از نگاه کودکان به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان تنکابن برگزار شد.

در این مسابقه که با استقبال خوب کودکان و نوجوانان علاقه مند به هنر نقاشی مواجه شد، کودکان و نوجوانان با کشیدن نقاشی های زیبای خود با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقه به تمامی شرکت کنندگان در مسابقه هدیه ای به رسم یادبود اهدا و قرار شد به نفرات برتر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن و انجمن هنرهای تجسمی اداره هدایای ارزنده ای اهدا شود.

هنرمندان: تلاش برای ارتقای جایگاه تئاتر در مازندران ضرروی است

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی .

شماری از هنرمندان تئاتر استان مازندران با بیان مشکلات فرارو بر لزوم فراهم شدن بستر برای بازیابی جایگاه واقعی تئاتر که از آن به عنوان "هنر مردمی" یاد می‌شود، تاکید کردند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ارایه برنامه هدفمند،حمایت همه‌جانبه، توجه به آموزش، اتخاذ سیاستهای مناسب، ساماندهی هنرمندان وتوجه به تبلیغات را در پویایی هنر نمایش موثر عنوان کرده‌اند.

کمبود اعتبار، نداشتن سالن مناسب، کمبود امکانات، بی‌توجهی به پژوهش و حمایت کم از جمله چالشهای فراروی هنر نمایش در کشور و مازندران اعلام شد.

به باور کارشناسان، کمبود امکانات سخت‌افزاری، ساماندهی نشدن و سیاستگذاریهای مناسب موجب شد تا تئاتر جایگاه مردمی خود را از دست بدهد.

ترکیبی از سخن، حرکات موزون، موسیقی، صدا و نور در تئاتر استفاده می‌شود و اپرا، باله، کابوکی، خیمه‌شب‌بازی و پانتومیم از دیگر گونه‌های هنر نمایش است.

این هنر در ایران پیشینه دراز دارد و سبکی از آن در نمایش‌های "تعزیه" نمود یافته است.

جمعی از هنرمندان در حاشیه هفتمین دوره جشنواره تئاتر بسیج مازندران در چالوس در گفت و گو با ایرنا، آموزش، بهره‌گیری از مدیران فرهنگی و تامین امکانات را برای اعتلای هنر تئاتر مهم دانستند.

حدود دو هزار هنرمند رشته نمایش در استان مازندران فعالیت دارند.

داور هفتمین دوره جشنواره تئاتر بسیج مازندران گفت: شعائر و ارزشهای اصیل در هنر تئاتر باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

"محمدرضا ضمیرپور" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:
خوشبختانه برخی نهادها مانند بسیج در اعتلای هنر تئاتر مطلوب عمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: پویایی هنر نمایش مستلزم بهره‌گیری از کارشناسان این فن و توجه بیشتر به آموزش در این بخش است.

وی با بیان اینکه تئاتر روند روبه‌رشدی را آغاز کرده، خاطرنشان کرد: به پشتوانه‌سازی به عنوان یک اصل باید اهمیت داده شود.

هنرمندی از چالوس اظهار داشت: بستر و زیرساخت برای فعالیتهای هنری مناسب نبوده و به همین دلیل مشکلات همچنان پابرجاست.

"حسین جمارانی" به ایرنا افزود: پایه و زیرساخت در هنر نمایش خراب بوده و این امر فعالیت در این عرصه فرهنگ ساز را با مانع روبرو می‌سازد.

شهرستان چالوس ۲۰۰هنرمند و ۱۰گروه نمایش دارد.

هنرمندی از ساری اظهار داشت: نبود بینش و اندیشه لازم در متولیان حوزه تئاتر بر پیکر نحیف این هنر ضربه وارد ساخته است.

"قاسم رجبی" با ابراز تاسف از وضعیت تئاتر ادامه داد: این خانه از پای بست ویران است زیرا حمایتها از این هنر بسیار ضعیف است.

وی اضافه کرد: هنرمندان این رشته برای "دل" خود کار می‌کنند و تلاشها برای تامین امکانات مورد نیاز چندان مطلوب نیست.

به گفته این هنرمند از دو سالن ویژه تئاتر موجود در این شهرستان، سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر زمانها در اختیار نهادهای دیگر غیراز هنرمندان است.

بانوی هنرمندی به مشکلات فراروی فعالیت بانوان در این رشته هنری اشاره کرد و گفت: سخت‌گیریهای خانواده و برخی نگرشهای موجود در جامعه نسبت به تئاتر ازجمله موانع است.

"فاطمه سجادیان" در گفت و گو با ایرنا خواستار حمایت بیشتر مادی، معنوی و رفع مشکلات فراروی فعالان این حوزه شد.

هنرمند دیگری در پاسخ به خبرنگار ایرنا تاکید کرد: "نبود سالن، نبود سالن و نبود سالن" از مهمترین مشکلات هنرمندان این رشته در شهرستان چالوس است.

"مسلم خردمند" افزود: برای اجرای نمایش مجبوریم سالن اجتماعات دیگر نهادها را که برای تئاتر مناسب نیست با بهای سنگین اجاره کنیم.

"حسین ناطقی" عضو انجمن نمایش شهرستان تنکابن گفت: آسمان تئاتر در همه جای کشور یکرنگ بوده و این رشته با محدودیتهای زیادی روبرو است.

وی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اکنون درصد بالایی از بودجه تئاتر کشور در پایتخت هزینه می‌شود و سهم گروههای مستعد شهرستانی از این بودجه ملی ناچیز است.

این پیشکسوت نمایش یادآور شد: توجه لازم به فعالان این حوزه نمی‌شود در حالی که هنرمندان با عشق و علاقه به کار تئاتر می‌پردازند.

هنرمند دیگری به کمبودهای موجود در عرصه تئاتر شهرستانها اشاره و اضافه کرد: هنرمندان با کمترین امکانات در این عرصه فعالیت دارند.

لوازم گریم، دکور، نور، صدا و آرشیو لباس از جمله ملزومات تئاتر است.

"سیدجواد صادق حسینی" افزود: با تئاتر حرفه‌ای فاصله زیادی داریم و باید برای ارتقای وضعیت موجود تلاش بیشتری شود.

"عبدالرضا صفری دریایی" هنرمندی که بیش از ۲۰سال در عرصه نمایش فعالیت دارد، اظهار داشت: به پژوهش و آموزش در عرصه تئاتر باید توجه ویژه‌ای شود.

وی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: متاسفانه متولیان این حوزه و انجمن نمایش در زمینه اعتلای تئاتر ضعیف عمل کرده‌اند.

به گفته این هنرمند برنامه هدفمندی برای توسعه تئاتر وجود ندارد و هر روز وضعیت این هنر بدتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور فله‌ای و بدون آموزشهای لازم برخی افراد در قالب بازیگر و کارگردان به اعتلای این هنر لطمه زده است.

وی بر لزوم ارایه برنامه هماهنگ نظیر بیمه شدن و حمایتهای مالی برای کاهش دغدغه‌های پیش روی هنرمندان نمایش تاکید کرد.

هنرمند بسیجی و داور هفتمین دوره جشنواره تئاتر بسیج مازندران گفت: در زمینه نویسندگی و متون نمایشی بویژه درباره تئاتر دفاع مقدس با کمبود روبرو هستیم.

"اکبر درستی" به ایرنا افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی و جشنواره‌های نمایش برای پویایی این هنر نیاز است.

وی بهره‌گیری از کارشناسان و حمایت بیشتر مسوولان امر را موجب پوپایی هنر نمایش دانست.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: به آموزش در حوزه هنر باید بیشتر توجه شود.

"سیدابراهیم عمادی" به ایرنا در چالوس افزود: بی‌توجهی به‌آموزش و کمبود بودجه، ضعف در نمایشنامه‌نویسی و نداشتن امکانات از جمله موانع فراروی هنر بویژه تئاتر کشور است.

وی اظهار داشت: اعتلای این رشته هنری به حمایتهای مادی و معنوی نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز این هنر در کشور و شهرستانها حرفه‌ای نشده و تا حرفه‌ای شدن فاصله زیادی داریم.

کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که "یک تئاتر بهتر از ۱۰سخنرانی است"، گفت: به هنر نمایش باید به عنوان یک ضرورت نگریسته شود.

"رضا پیراینده" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امروز رسالت هنرمندان برای حفظ و انتقال ارزشهای اصیل اسلامی و دفاع مقدس سنگین‌تر شده است.

وی داشتن برنامه جامع و حمایت همه‌جانبه را برای رفع مشکلات هنر نمایش الزامی دانسست.

شهرستان تنکابن حدود ۱۵۰هنرمند نمایش دارد.

هنرمندان: تلاش برای ارتقای جایگاه تئاتر در مازندران ضرروی است

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی .

شماری از هنرمندان تئاتر استان مازندران با بیان مشکلات فرارو بر لزوم فراهم شدن بستر برای بازیابی جایگاه واقعی تئاتر که از آن به عنوان "هنر مردمی" یاد می‌شود، تاکید کردند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ارایه برنامه هدفمند،حمایت همه‌جانبه، توجه به آموزش، اتخاذ سیاستهای مناسب، ساماندهی هنرمندان وتوجه به تبلیغات را در پویایی هنر نمایش موثر عنوان کرده‌اند.

کمبود اعتبار، نداشتن سالن مناسب، کمبود امکانات، بی‌توجهی به پژوهش و حمایت کم از جمله چالشهای فراروی هنر نمایش در کشور و مازندران اعلام شد.

به باور کارشناسان، کمبود امکانات سخت‌افزاری، ساماندهی نشدن و سیاستگذاریهای مناسب موجب شد تا تئاتر جایگاه مردمی خود را از دست بدهد.

ترکیبی از سخن، حرکات موزون، موسیقی، صدا و نور در تئاتر استفاده می‌شود و اپرا، باله، کابوکی، خیمه‌شب‌بازی و پانتومیم از دیگر گونه‌های هنر نمایش است.

این هنر در ایران پیشینه دراز دارد و سبکی از آن در نمایش‌های "تعزیه" نمود یافته است.

جمعی از هنرمندان در حاشیه هفتمین دوره جشنواره تئاتر بسیج مازندران در چالوس در گفت و گو با ایرنا، آموزش، بهره‌گیری از مدیران فرهنگی و تامین امکانات را برای اعتلای هنر تئاتر مهم دانستند.

حدود دو هزار هنرمند رشته نمایش در استان مازندران فعالیت دارند.

داور هفتمین دوره جشنواره تئاتر بسیج مازندران گفت: شعائر و ارزشهای اصیل در هنر تئاتر باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

"محمدرضا ضمیرپور" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:
خوشبختانه برخی نهادها مانند بسیج در اعتلای هنر تئاتر مطلوب عمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: پویایی هنر نمایش مستلزم بهره‌گیری از کارشناسان این فن و توجه بیشتر به آموزش در این بخش است.

وی با بیان اینکه تئاتر روند روبه‌رشدی را آغاز کرده، خاطرنشان کرد: به پشتوانه‌سازی به عنوان یک اصل باید اهمیت داده شود.

هنرمندی از چالوس اظهار داشت: بستر و زیرساخت برای فعالیتهای هنری مناسب نبوده و به همین دلیل مشکلات همچنان پابرجاست.

"حسین جمارانی" به ایرنا افزود: پایه و زیرساخت در هنر نمایش خراب بوده و این امر فعالیت در این عرصه فرهنگ ساز را با مانع روبرو می‌سازد.

شهرستان چالوس ۲۰۰هنرمند و ۱۰گروه نمایش دارد.

هنرمندی از ساری اظهار داشت: نبود بینش و اندیشه لازم در متولیان حوزه تئاتر بر پیکر نحیف این هنر ضربه وارد ساخته است.

"قاسم رجبی" با ابراز تاسف از وضعیت تئاتر ادامه داد: این خانه از پای بست ویران است زیرا حمایتها از این هنر بسیار ضعیف است.

وی اضافه کرد: هنرمندان این رشته برای "دل" خود کار می‌کنند و تلاشها برای تامین امکانات مورد نیاز چندان مطلوب نیست.

به گفته این هنرمند از دو سالن ویژه تئاتر موجود در این شهرستان، سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر زمانها در اختیار نهادهای دیگر غیراز هنرمندان است.

بانوی هنرمندی به مشکلات فراروی فعالیت بانوان در این رشته هنری اشاره کرد و گفت: سخت‌گیریهای خانواده و برخی نگرشهای موجود در جامعه نسبت به تئاتر ازجمله موانع است.

"فاطمه سجادیان" در گفت و گو با ایرنا خواستار حمایت بیشتر مادی، معنوی و رفع مشکلات فراروی فعالان این حوزه شد.

هنرمند دیگری در پاسخ به خبرنگار ایرنا تاکید کرد: "نبود سالن، نبود سالن و نبود سالن" از مهمترین مشکلات هنرمندان این رشته در شهرستان چالوس است.

"مسلم خردمند" افزود: برای اجرای نمایش مجبوریم سالن اجتماعات دیگر نهادها را که برای تئاتر مناسب نیست با بهای سنگین اجاره کنیم.

"حسین ناطقی" عضو انجمن نمایش شهرستان تنکابن گفت: آسمان تئاتر در همه جای کشور یکرنگ بوده و این رشته با محدودیتهای زیادی روبرو است.

وی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اکنون درصد بالایی از بودجه تئاتر کشور در پایتخت هزینه می‌شود و سهم گروههای مستعد شهرستانی از این بودجه ملی ناچیز است.

این پیشکسوت نمایش یادآور شد: توجه لازم به فعالان این حوزه نمی‌شود در حالی که هنرمندان با عشق و علاقه به کار تئاتر می‌پردازند.

هنرمند دیگری به کمبودهای موجود در عرصه تئاتر شهرستانها اشاره و اضافه کرد: هنرمندان با کمترین امکانات در این عرصه فعالیت دارند.

لوازم گریم، دکور، نور، صدا و آرشیو لباس از جمله ملزومات تئاتر است.

"سیدجواد صادق حسینی" افزود: با تئاتر حرفه‌ای فاصله زیادی داریم و باید برای ارتقای وضعیت موجود تلاش بیشتری شود.

"عبدالرضا صفری دریایی" هنرمندی که بیش از ۲۰سال در عرصه نمایش فعالیت دارد، اظهار داشت: به پژوهش و آموزش در عرصه تئاتر باید توجه ویژه‌ای شود.

وی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: متاسفانه متولیان این حوزه و انجمن نمایش در زمینه اعتلای تئاتر ضعیف عمل کرده‌اند.

به گفته این هنرمند برنامه هدفمندی برای توسعه تئاتر وجود ندارد و هر روز وضعیت این هنر بدتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور فله‌ای و بدون آموزشهای لازم برخی افراد در قالب بازیگر و کارگردان به اعتلای این هنر لطمه زده است.

وی بر لزوم ارایه برنامه هماهنگ نظیر بیمه شدن و حمایتهای مالی برای کاهش دغدغه‌های پیش روی هنرمندان نمایش تاکید کرد.

هنرمند بسیجی و داور هفتمین دوره جشنواره تئاتر بسیج مازندران گفت: در زمینه نویسندگی و متون نمایشی بویژه درباره تئاتر دفاع مقدس با کمبود روبرو هستیم.

"اکبر درستی" به ایرنا افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی و جشنواره‌های نمایش برای پویایی این هنر نیاز است.

وی بهره‌گیری از کارشناسان و حمایت بیشتر مسوولان امر را موجب پوپایی هنر نمایش دانست.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: به آموزش در حوزه هنر باید بیشتر توجه شود.

"سیدابراهیم عمادی" به ایرنا در چالوس افزود: بی‌توجهی به‌آموزش و کمبود بودجه، ضعف در نمایشنامه‌نویسی و نداشتن امکانات از جمله موانع فراروی هنر بویژه تئاتر کشور است.

وی اظهار داشت: اعتلای این رشته هنری به حمایتهای مادی و معنوی نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز این هنر در کشور و شهرستانها حرفه‌ای نشده و تا حرفه‌ای شدن فاصله زیادی داریم.

کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که "یک تئاتر بهتر از ۱۰سخنرانی است"، گفت: به هنر نمایش باید به عنوان یک ضرورت نگریسته شود.

"رضا پیراینده" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امروز رسالت هنرمندان برای حفظ و انتقال ارزشهای اصیل اسلامی و دفاع مقدس سنگین‌تر شده است.

وی داشتن برنامه جامع و حمایت همه‌جانبه را برای رفع مشکلات هنر نمایش الزامی دانسست.

شهرستان تنکابن حدود ۱۵۰هنرمند نمایش دارد.

سازماندهی اماکن خصوصی و استیجاری کشور تو سط بخش خصوصی

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری امورات ساماندهی اماکن خصوصی و استیجاری کشور به بخش خصوصی خبر داد.

رحمت عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح شناسائی و ساماندهی اماکن خصوصی در پنج استان خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل توسط شرکت سیاحتی بهشت گستر خزر صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از این پس ویلاها و اماکن خصوصی و استیجاری توسط این شرکت شناسائی و پس از بررسی امکانات موجود در آن جهت اخذ مجوز به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: با اجرای این طرح و اعطاء کتابچه بازدید، فرم های شرح مشخصات مسافران و مدت زمان اقامت آنان، تعرفه مصوب سازمان برای منازل استیجاری، نظارت بهتر به گردشگران و ارائه آمار درست مسافران ورودی و خروجی گام های موثری جهت جلب و جذب گردشگران برداشته می شود.

عباس نژاد تصریح کرد: شرکت سیاحتی خدماتی بهشت گستر خزر به عنوان مجری طرح با تشکیل دفتر نمایندگی در شهرهای ساری، نور، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس، کلاردشت، سلمانشهر، تنکابن و رامسر برای رزرو این ویلاها و اماکن خصوصی آماده خدمت رسانی به مسافرین است

فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی در معارف عمومی توصیه شده است

خبرگزاری مهر : مدیر کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر گفت: با نصب العین قرار دادن فرامین رهبری انقلاب باید فرهنگ استفاده از منابع طبیعی که در معارف عمومی توصیه شده است در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد انگورج  در گردهمائی روحانیون شرکت کننده در طرح ترویج منابع طبیعی در اداره منابع طبیعی تنکابن هدف از تشکیل این گردهمائی را نصب العین قرار دادن فرمان رهبری در تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی اعلام کرد.

وی از روحانیون حاضر خواست در ترویج فرهنگ منابع طبیعی به ویژه در ماه رمضان این نهاد را یاری دهند.

مدیر کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر بر لزوم بیان واقعیات داخل جنگل تاکید کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این گردهمائی نیز گفت: تغییر کاربری زمین در این استان بیداد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی موسوی بدون ذکر آمار، علت این امر را بالا نبودن قیمت زمین و سود جوئی برخی افراد اعلام کرد.

وی استفاده بیش از حد استاندارد سم، کود و تولید مواد غذائی را از دیگر مشکلات عمده مازندران برشمرد.

موسوی با اعلام اینکه بدون جنگ و مرتع نمی توان از آب و خاک محافظت کرد اظهار داشت: در صورت استفاده غیر مجاز امنیت غذائی و توسعه پایدار به مخاطره می افتد.

وی امنیت غذائی را دغدغه های حکومت ها برشمرد و افزود: بخش اعظم ایجاد امنیت غذائی در تولیدات کشاورزی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

تکواندوکاران تنکابنی خواستار توجه مسوولان به این رشته ورزشی شدند

خبرگزاری جمهوری اسلامی

 
شماری از ورزشکاران رشته تکواندو در شهرستان تنکابن با برشمردن مشکلات فراروی این رشته گفتند: رفع محدودیتهای توسعه این رشته ورزشی مستلزم حمایت و تدوین برنامه جامع است.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، نبود سالن ویژه، کمبود امکانات، حمایت کم، کمبود اعتبار و نداشتن برنامه و بی‌توجهی به تبلیغات را ازجمله چالشهای پیش روی این رشته ورزشی برشمرده‌اند.

به تاکید آنان این مشکلات در حالی است که شهرستان تنکابن در این رشته ورزشی مقام برتر را در سطح استان مازندران دارد.

کارشناسان بر این باورند که سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش و همگانی‌شدن ورزش موجب کاهش آسیبهای اجتماعی نظیر فساد و اعتیاد در جامعه می‌شود.

تشک، میت، بالشتک و تجهیزات مبارزه از جمله ملزومات مورد نیاز رشته ورزشی تکواندو است.

این رشته ورزشی بر خلاف دیگر رشته‌ها دارای یک "سبک" است.

یک مربی دارنده "دان "۴تکواندو در گفت و گو با ایرنا نبود سالن ویژه را از مهمترین موانع فراروی فعالان این رشته ورزشی در تنکابن ذکر کرد و گفت: اکنون شمار زیاد ورزشکاران این رشته در تنکابن در سالن چند منظوره فوتسال تمرین می‌کنند.

"غلامرضا زاهدی" افزود: این مساله موجب شده تا در یک زمان، چند رده سنی مختلف با یکدیگر به تمرین بپردازند که نمی‌شود اصولی تمرین کرد.

وی اظهار داشت: غیراستاندارد بودن کف سالن ورزشی موجود، میزان آسیبهای جسمی این ورزشکاران را افزایش داده است.

این مربی واگذاری سالنهای ورزشی به بخش خصوصی و هیاتها را غیراصولی دانست و اضافه کرد: ماهانه باید ۸۰۰هزار ریال بابت اجاره سالن بپردازیم که ناچاریم برای تامین این مبلغ از ورزشکاران شهریه دریافت کنیم.

زاهدی حمایت بیشتر مسوولان امر برای توسعه این رشته ورزشی و رفع موانع یاد شده را ضروری دانست.

"یاسین فولادی" تکواندوکار تنکابنی که حدود ۲۰سال در این رشته فعالیت دارد، گفت: تشک ویژه تکواندو داریم ولی به دلیل نداشتن سالن مناسب نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیتهای فراوان در این رشته ورزشی، برنامه جامع برای حمایت این این رشته و ورزشکاران وجود ندارد.

وی بیان داشت: تنکابن قطب مهم رشته ورزشی تکواندو در مازندران و کشور است از این رو احداث خانه تکواندو در این شهرستان الزامی است.

"زینب فولادی" یک دانش‌آموز تنکابن با هفت سال فعالیت در رشته تکواندو یادآور شد: به دلیل نداشتن سالن تمرین برای بانوان و نبود مربی زن، مجبورم در کنار پدرم تمرین کنم.

وی خواستار توجه ویژه مسوولان به ورزش بانوان در این شهرستان شد.

تکواندوکاری دیگر نبود حامی مالی و بی‌توجهی به تبلیغات در رشته ورزشی تکواندو اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای حمایت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه نیاز ضروری است.

"جهانسوز موزانی" به ایرنا افزود: حمایت نشدن موجب شده تا درصدی از ورزشکاران این رشته پس از مدتی دست از ادامه فعالیت بکشند.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته در هر کلاس این رشته ورزشی بیش از ۲۰۰ ورزشکار شرکت داشتند که این میزان اکنون تا حدود قابل توجهی کاهش یافته است.

این تکواندوکار فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را برای توسعه این رشته ورزشی مهم برشمرد.

"سعید ابوالقاسمی" دیگر ورزشکار این رشته، گرانی تجهیزات ورزشی را از دیگر مشکلات عنوان و تصریح کرد: متاسفانه ورزشکاران باید با هزینه شخصی تجهیزات مورد نیاز را بخرند و در مسابقات شرکت کنند.

وی به ایرنا گفت: وضعیت داوری در این رشته چندان مناسب نیست و داوران از آموزشهای لازم و به‌روز بی‌بهره هستند.

"امید نوروزی" دارنده "دان دو" تکواندو بیان داشت: باید به آموزشهای پایه در این رشته ورزشی به ویژه در مدارس توجه اساسی شود.

وی حمایت کم، نبود سالن مناسب، نداشتن حمایت‌کننده مالی را از دیگر مشکلات این رشته ورزشی اعلام کرد و از مسوولان خواست برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی و حمایت کنند.

رییس اداره تربیت بدنی شهرستان تنکابن نیز گفت: با بهره‌برداری از مصوبات ورزشی سفر استانی دولت بیش از چهار هزار متر مربع به مجموع فضای ورزشی این شهرستان اضافه می‌شود.

"هوشنگ آقامجیدی" سرانه کنونی فضای ورزشی دراین شهرستان را ۲۰سانتی متر مربع به ازای هر فرد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری سه طرح ورزشی مصوب سفر استانی هیات دولت به این شهرستان، از نظر سرانه ورزشی برای ورزشکاران سازمان یافته این منطقه کمبود نداریم.

احداث دو مجموعه ورزشی زنان و مردان و یک خانه کشتی از مصوبات دولت در زمینه ورزش در تنکابن است.

وی توجه دولت را به بخش ورزش بویژه در مناطق محروم مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ترسیم شده در این حوزه رضایت‌بخش است.

به گفته آقامجیدی، مقدمات اولیه برای عملیاتی شدن طرحهای ورزشی دولت در این شهرستان فراهم است و بزودی اجرایی می‌شود.

رییس اداره تربیت بدنی تنکابن اضافه کرد: اکنون ۱۳سالن ورزشی در این شهرستان دایر و شش مجموعه ورزشی نیز در حال ساخت است.

شهرستان ۲۵۰هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران ۱۰هزار ورزشکار سازمان یافته دارد

 

یادداشت روزنامه بشیر در مورد آزادسازی سواحل دریا

در مدت اخیر یکی از شعارها و برنامه های تبلیغی دولت نهم، آزادسازی سواحل دریای مازندران بوده است. تا جایی که در جریان سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران، رئیس دولت نهم در جمع مردم شهرهای ساحلی بر لزوم آزادسازی ساحل دریا و خروج اشغالگران تاکید کرد.

 به موازات این اظهارات، دستگاههای اجرایی بخصوص زمامداران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و در پی حمایت مدیران ملی برخی از سواحل در اختیار قرار گرفته بخش های دولتی را رها کردند و تا جایی که برخی از منابع رسمی اعلام کرده بودند که 85 درصد سواحل دریای مازندران آزاد شد.

تردیدی نیست که وجود دریا بعنوان یک موهبت الهی و سرمایه طبیعی برای ساکنان ساحل و کسانی که بعنوان مسافر و میهمان وارد مازندران می شوند جنبه تفریحی، گردشگری و تفرجگاهی دارد. علاوه بر آن ایجاد تاسیسات و عمارت ها و بناهایی که مرتبط با صنعت دریایی هستند می تواند در رونق سواحل تاثیر داشته باشد.

در حال حاضر آن چه که از سوی متولیان مربوطه صورت پذیرفت، عقب نشینی صاحبان پلاژها و استراحتگاههای دولتی در حریم 60 متری ساحل بود. به تعبیری اگر عنوان آزادسازی ساحل را بپذیریم که البته بصورت کامل انجام نگرفت و در برخی از نقاط ساحلی این کار انجام پذیرفت بایستی امکان استفاده عمومی فراهم شود نه اینکه عموم بر این عرصه ها مالکیت پیدا کنند. با این حال متولیان و مسؤولان مرتبط به این پروژه تبیین کنند که آزادسازی بخشی از سواحل دریا چه دستاوردهای داشته است؟ چه میزان اشتغال را بوجود آورده است؟

 تا چه اندازه توانسته است بر رونق و توسعه صنعت گردشگری بیفزاید؟ آیا بهتر نبود که قالب آزادسازی ساحل از شکل تخریب بناها و اماکن ساخت شده خارج می گردید و همین امکانات و تجهیزات موجود از انحصار دولت و دستگاههای اجرایی خارج می شد و مجتمع ها و اماکن تفریحی و اقامتی در قالب اجاره های کوتاه مدت 15 تا 25 ساله از طریق مکانیزم های قانونی به افراد علاقمند و توانمند واگذار می شد؟

به نظر می رسد که اگر پروژه آزادسازی سواحل دریای شمال که در طی این مدت زیاد به آن پرداخته شد و از آن به عنوان یک عمل انقلابی و تحول گرایانه یاد می شود، ناظر به آزادسازی و بلاتکلیف ماندن سواحل گردد قطعاً مترتب زیان و خسارات فراوانی خواهد شد.

اگر چه پرداختن به این موضوع اهمیت داشت اما کارهای مهم تر و ضروری تری در این استان وجود داشت از قبیل مقابله با تورم، گرانی و ایجاد فرصت های شغلی، حفظ اشتغال موجود، بازسازی واحدهای تولیدی و ایجاد تسهیلات و امکانات لازم در اختیار سرمایه گذاران، تکمیل زیرساخت های بخش راه، آب، برق، گاز (که بقول معروف باید گفت : برو فکر نان کن که خربزه آب است!

و دیوار خراب کردن خیلی راحت است اما آجر روی آجر گذاشتن خیلی مشکل) با این وجود این پرسش مهم مطرح است، که متولی ساماندهی سواحل کیست؟ شهرداری، سازمان گردشگری، فرمانداری یا...؟ آیا در یک فصل خاص (تابستان) فقط باید به این موضوع پرداخته شود؟ آیا گردشگری و استفاده از سواحل دریا در یک موقعیت زمانی خاص موضوعیت پیدا می کند؟ اگر چه شرایط دسترسی مردم به سواحل دریای مازندران برحسب آنچه که گفته شد تا حدودی برای مردم فراهم گردید اما توانمندسازی سواحل فراهم نشد.

 با وجود آنکه سواحل به تعبیری آزادسازی شد چرا مردم رغبت نکردند که از این سواحل استفاده کنند؟ رجوع مردم به سواحل دریا در گذشته هم متداول بود اما راه اندازی این همه تبلیغات پرسر و صدا که یک اتفاق بزرگ دارد صورت می گیرد، چه عایدات و دستاوردهای بی نظیری برای مردم داشت؟

مردم برای استفاده از سواحل دریا به کجا بروند؟ دعوت از مردم برای حضور در نوارهای ساحلی آزاد شده بدون فراهم نبودن تمهیدات و امکانات اولیه چه مزیتی دارد؟ ظاهراً دولت اعلام کرده است که مسؤولیت آبادانی سواحل آزاد شده را برعهده نمی گیرد و آزاد سازی متوجه او بوده است.

 پس در این صورت مردم بیایند در طرح های گردشگری بخش دریا مشارکت کنند. استقرار امکاناتی از قبیل فضای سبز، رستوران، خوابگاه، مهمان پذیر،‌ هتل، مجموعه های فرهنگی و ورزشی مثل سینما ساحلی، کتابخانه، شهربازی،‌ کافی نت، قهوه خانه سنتی، کافی شاپ و... به جاذبه های سرمایه گذاری و گردشگری در این بخش کمک شایانی خواهد کرد. متاسفانه نداشتن طرح و برنامه مدون و عدم نتیجه گیری از برخی اقدامات در حوزه گردشگری نوعی بازگشت به نقطه صفر است. با این حال بهتر است که مسؤولان اندکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های عملیاتی برای رونق صنعت گردشگری را با رویکرد اشتغالزایی، دسترسی بیشتر و بهتر مردم به امکانات تفریحی و اقامتی را برای مردم تبیین نمایند.

 

اصلاح طلبان و طرح ۱+۴

 به گزارش خبرنگار « رامسر نوشت » در نشست روز شنبه ۱۰/۶/۸۶ اصلاح طلبان تنکابن و رامسرکه قرار بود کاندیدای  مجلس هشتم خود را به مردم معرفی نمایند پس از بررسی های انجام شده به نظر واحد دست پیدا نکردند.

در این خصوص مقرر شد آقایان : شیخ صفر قاسمی . دکتر علی وحیدی از رامسر و شیخ فخرالدین صابری . حاج آقایی از تنکابن داوطلب نمایندگی شده و در صورت رد صلاحیت همه شخص پنجم از میان داوطلب های تایید شده انتخاب شود و در صورت تایید چند گزینه پس از رای گیری از منتخب اصلاح طلبان کاندیدای واحد به مردم معرفی شود.

لازم به دکر است این جلسه با حضور منتخب اصلاح طلبان تنکابن و رامسر در سادات شهر برگزار شده بود.

اتصال به وبلاگ رامسر نوشت:http://ramsarnevesht.blogsky.com

کاهش ۳۰ درصدی غرق شدگان درسواحل تنکابن

فرمانده‌انتظامی: شمار مغروقین دریای خزر درسواحل‌تنکابن ‪۳۰‬درصد کاهش داشت

خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪

فرمانده انتظامی تنکابن گفت: شمار مغروقین دریای خزر در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ‪ ۸۵‬در این شهرستان گردشگرپذیر ‪ ۳۰‬درصد کاهش داشته است.

سرهنگ "قنبر حبشی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری ‪ ۱۱‬نفر در دریا و سه نفر در رودخانه "چشمه‌کیله" این شهرستان غرق شدند.

وی اظهار داشت: چهار نفر از مجموع مغروقین سال جاری طی سه روز گذشته در دریای خزر در سواحل حوزه این شهرستان غرق شدند.

وی خاطرنشان کرد: این چهار نفر به دلیل شنا کردن در مناطق ممنوعه شنا غرب شدند.

دو طرح سالمسازی دریا در شهرستان ‪ ۲۵۰‬هزار نفری تنکابن در غرب مازندران فعالیت دارد.

نیاز به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل کمربندی تنکابن

فرماندار: ۶۰میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی تنکابن نیاز است

خبرگزاری جمهوری اسلامی- فرماندار تنکابن گفت: ۶۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل محور کمربندی این شهرستان نیاز است.

ساخت کمربندی تنکابن به طول ۹کیلومتر از  ۲۰سال قبل آغاز شده است.

"اسفندیار عشوری" روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، قرارداد اولیه این محور را ۶۳میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم تا با جذب اعتبار لازم، طلسم بهره‌برداری این محور ارتباطی شکسته شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری این محور تا حد قابل توجهی ترافیک این شهرستان گردشگرپذیر را کاهش می‌دهد.

به گفته عشوری این کمربندی در دو نقطه نیاز به دور برگردان دارد.

فرماندار به آسفالت مرحله اول کمربندی تنکابن در روز گذشته اشاره و اضافه کرد: در مرحله اول ۴/۵کیلومتر از این محور به عرض ۲۵متر آسفالت شد.

شهرستان ۲۵۰هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع شده است.

 

شنیده ها

شنیده های ما حکایت تغییر قریب الوقوع فرماندار تنکابن دارد. علاوه بر فرماندار تنکابن فرمانداران شهرستانهای چالوس و بابل هم قرار است تغییر یابند.