اخبار تنکابن

تنکابنی آباد با هم یاری همه ی شهروندان

اخبار تنکابن

تنکابنی آباد با هم یاری همه ی شهروندان

دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری جشنواره ی بین المللی نشریات

 

دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا با کسب موافقت اصولی، امکان برگزاری جشنواره دوسالانه نشریات دانشجویی را به صورت بین‌المللی فراهم کند.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، این موضوع را دکتر "محمد مهدی مظاهری" معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مطبوعاتی که صبح امروز(دوشنبه) در محل معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار شد، اعلام کرد و افزود: در حوزه معاونت فرهنگی دو - سه بحث بین‌المللی پی‌گیری می‌شود.

او ادامه داد: ت کنون توانسته‌ایم مسابقات قرآن دانشجویان و اساتید مرکز پژوهش‌های قرآنی را در سطح دانشگاه‌های جهان اسلام پایه‌ریزی کنیم و امیدواریم این مسابقات را درسطح خارجی در دانشگاه آکسفورد یا دوبی و در داخل در شهرهای تهران یا اصفهان برگزار کنیم.

مظاهری اظهار کرد: علاوه بر این قصد داریم نمایشگاه آثار علمی - فرهنگی دانشجویان را نیز به صورت بین‌المللی برگزار کنیم که مقدمات این کارها نیز انجام شده است.

رییس منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این نکته که در جشنواره نشریات دانشگاهی بیش از ‪ ۲۰۰۰‬نشریه از ‪ ۳۰۰‬واحد دانشگاه در سراسر کشور حضور داشته اند، تصریح کرد: این جشنواره در منطقه ‪ ۳‬دانشگاه برگزار شد و نشریات منطقه ‪ ۳(‬تنکابن)، منطقه ‪ ۵(‬اراک) و منطقه ‪ ۲(‬شبستر) رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

مظاهری افزود: فرهنگ دانشجویی، مهارت‌های زندگی، قرآن و عترت ، اتحاد ملی و انسجام اسلامی محورهای برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی بوده که با پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت در روزهای ‪۲۱‬و ‪ ۲۲‬آذر در تنکابن برگزار شده است.

وی با بیان این نکته که توسعه کیفی و کمی نشریات دانشجویی مورد نظر ما است ، گفت: شورای مرکزی نظارت بر نشریات در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد تشکیل شده است.

"از آن جا که در دانشگاه آزاد امکان تا دو برابر شدن تعداد نشریات دانشجویی نسبت به آن چه که در حال حاضر موجود است ، برنامه‌هایی برای بسط و گسترش اختیارات مناطق در این رابطه داریم. "
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تاکید کرد: تشویق به توالی منظم انتشار نشریات دانشجویی و تعریف سیستمی که تحت تاثیر فارغ التحصیل شدن دانشجوها نباشد ، از دیگر برنامه‌های پیش روی ما است.

در ادامه این نشست دکتر" علیرضا صالحی" مدیر کل آموزش فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نشریات دانشجویی می‌تواند خلاء نیروی تحصیل کرده و دست به قلم را که در بعضی زمینه‌ها احساس می‌شود ، حل کند.

وی افزود: بهترین راه توسعه فرهنگ نوشتن و پاسداری از ارزش‌ها و قابلیت‌های قلم ، ایجاد زمینه تولید قلمی در دانشگاه است.

صالحی اظهار کرد: افزایش سطح کمی و کیفی نشریات دانشجویی، گامی بلند در راه توسعه فرهنگ نویسندگی در سطح کشور است.

آتش نشانی در عباس آباد

                                      

بخشدار عباس‌آباد تنکابن به ایرنا گفت : ‪ ۴۵‬روستای این بخش ایستگاه آتش‌نشانی ندارد و هر آتش سوزی در منطقه خسارت زیادی بر جای می‌گذارد.

"محمددرویش هردویی" به فاصله طولانی روستاها با مراکز اطفای حریق اشاره کرد و گفت: امکانات موجود در واحدهای اطفای حریق شهرداری منطقه‌برای ارایه خدمات به شهروندان کافی نبوده و بایستی برای مناطق شهری و روستایی، برنامه‌ریزی اصولی انجام شود.

به گفته درویش هردویی استقرار حداقل یک دستگاه خودرو آتش نشانی با تجهیزات و پرسنل کافی در دهستانهای منطقه ضروری است.

بخش عباس‌آباد ‪ ۴۵‬هزار نفر جمعیت دارد.

تنکابن دارای یکی از سه شهر صنعتی غرب مازندران

در سه شهرک صنعتی شهرستان‌های نوشهر، سلمانشهر و تنکابن در غرب مازندران حدود ‪ ۳۴۵‬واحد صنعتی و معدنی فعالیت دارند.

کلنگ ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد تنکابن به زمین زده شد

                                        

کلنگ ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد تنکابن در محوطه مجتمع آموزشی واحد تنکابن توسط رییس دانشگاه آزاد تنکابن به زمین زده شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم مهندس نقیب زاده معاون مالی اداری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر که افتتاحیه جشنواره دو سالانه نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با کلنگ زدن ساختمان آموزشی واحد تنکابن همراه بوده است و امیدواریم هرچه سریعتر این مجتمع آموزشی به بهره برداری برسد.

موزه ی شهدا در تنکابن

                            

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت :کار مکان یابی برای احدث سه موزه شهدا در شهرهای " بهشهر، آمل و تنکابن " یایان یافته و برای اجرای آن نیز یک میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

هیات دولت سال گذشته در سفر استانی خود به مازندران ‪ ۱۳‬مصوبه دربخش میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری داشت.

تنکابن قهرمان مسابقات شطرنج دختران دانشگاه آزاد

                                       

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن با کسب ‪ ۱۲‬امتیاز به مقام نخست مسابقات قهرمانی شطرنج دانشجویان دختر منطقه سه دانشگاه آزاد که طی  در آستارا برگزار شد، دست یافت.

تیم‌های دانشگاه‌های لاهیجان و رشت نیز به ترتیب با ‪ ۱۱‬و ‪ ۱۰‬امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

برنده این مسابقات در مسابقات مناطق ‪ ۱۱‬گانه دانشگاه آزاد کشور شرکت خواهد کرد.

در این مسابقات خانم "شهره بیات" از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با کسب ‪ ۱۰۰‬درصد امتیازها به مقام قهرمان قهرمانان دست یافت.

دراین دوره از مسابقات که دور پایانی آن  در کانون شطرنج آستارا برگزار شد، نه تیم متشکل از ‪ ۳۵‬شطرنج باز، به سبک سوییسی و در پنج دور با هم به رقابت کردند.

شهرستان آستارا در شمال استان گیلان واقع شده است که سالانه میزبان مسابقات مختلف ورزشی است.

جشنواره نشریات دانشگاهی در تنکابن

جشنواره نشریات دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ‪ ۲۱‬و ‪ ۲۲‬آذر ماه جاری، در تنکابن برگزار می‌شود.

به گزارش  ایرنا از دانشگاه آزاد ، در این جشنواره که به میزبانی واحد تنکابن خواهد بود،مناطق دوازده‌گانه دانشگاهی درقالب غرفه‌های مختلف آثار دانشجویی خود را در معرض دید قرار خواهند داد .

بر اساس این گزارش،از میان بیش از دو هزار نشریه دانشجویی از‪ ۲۴۰‬واحد دانشگاه آزاد، ‪۱۵۰‬اثر برتر که در سال گذشته در جشنواره مناطق دوازده گانه شرکت داشتند، در رقابت جشنواره نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد شرکت خواهند کرد .

بارزترین محورهای فعالیت‌های مطبوعاتی این دانشجویان پیرامون نماز، حج، مهارت در زندگی، فرهنگ دانشجویی، عفاف، امر به معروف ونهی از منکر ، قرآن و عترت ، اتحاد ملی انسجام اسلامی است .

مراسم افتتاحیه این جشنواره صبح روز چهارشنبه ‪ ۲۱‬آذر و اختتامیه آن نیز عصر روز ‪ ۲۲‬آذر ماه با معرفی برگزیدگان، انجام می‌شود.

زندگینامه مهندس مهدی حلاجیان

  مطلب زیر توسط وبلاگ حامیان مهندس مهدی حلاجیان ارسال شده است :

 

                                       مهدی حلاجیان  

                              http://24esfand.blogsky.com/ 

 

سوابق و تجربیات

مهندس مهدی حلاجیان در زمان دانشجویی وارد حوزه ریاست سازمان صدا و سیما شددر این مقطع به عنوان :

 - کارشناس حوزه ریاست سازمان صدا و سیما

 - کارشناس معاونت تحقیقات و برنامه ریزی

 - عضو کمیته تخصیص ماهواره

 - عضو کمیسیون اعزام به خارج

مشغول به خدمت شد.

مهندس مهدی حلاجیان دوران باقی مانده ی خدمت مقدس سربازی خود را در بنیاد فرهنگی روایت فتح طی کرد. در این مدت با اشاره به برگزاری  هشتمین جشنواره ی فیلم های دفاع مقدس و اولین دوره ی بین المللی کردن این جشنواره  و نظر به توانمندی های ایشان و آشنایی با فیلم و سینما ؛ همکاری با قائم مقام جشنواره ؛ مسوولیت برنامه ریزی و پیگیری  جشنواره و در نهایت  مسوولیت امور لبنان این جشنواره به وی محول شد.در زمان برگزاری مراسم اختتامیه ی جشنواره مسوولیت هماهنگی توزیع و اهدای سکه های برگزیدگان و پس از پایان جشنواره نیز مسوولیت تسویه حساب قراردادهای مالی را به عهده گرفت. 

بلافاصله پس از پایان خدمت سربازی ؛ مجددا به سازمان صدا و سیما مراجعت کرده و ادامه ی کارهای حوزه ریاست سازمان و مسوولیت راه اندازی مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما را به عهده گرفت.پس از پایان راه اندازی مرکز ؛ به عنوان سرپرست امور اداری مرکز نظارت و ارزیابی ادامه فعالیت داد.

مهندس مهدی حلاجیان در شهریور سال ۸۰ وارد بخش فنی سازمان ؛  امور پیمانکاری معاونت فنی در امور طرح و توسعه که بعدها به معاونت توسعه و فناوری رسانه تغییر نام داد ؛  شد.در ابتدای ورود به بخش فنی سر ناظر تاسیسات برق و مکانیک ( الکترومکانیک ) بزرگترین پروژه ی استودیوی رادیو تلویزیونی شد.  پروژه پخش جدید با سطح اشغال ۲۳ هزار مترمربع شامل۱۰ استودیوی رادیویی و ۹ استودیوی تلویزیونی و بیش از ۱۱۰ اتاق ادیت ؛ تدوین و ثبت گزارشات تلفنی با بهترین تجهیزات صوتی ؛ تصویری ؛ اعلام و اطفای حریق ؛ سیستم توزیع شبکه های اینترنت و...در شمار یکی از بزرگترین فضاهای رادیو و تلویزیون خاورمیانه است که در یک جا مجتمع شده است.

این پروژه پس از تحویل موقت توسط رییس جمهور وقت دکتر سید محمد خاتمی به عنوان پروژه ی بزرگ ملی افتتاح شد. پس از آن رییس دولت نهم دکتر محمود احمدی نژاد نیز از این پروژه بازدید نمودند.

پس از پایان این پروژه ؛ مدیریت پروژه ی  احداث ساختمان جدید صدا و سیمای گیلان با سطح اشغل ۶۵۰۰ مترمربع و در بر گرفتن ۶ استودیوی رادیو و تلویزیونی شده اند.

 

سایر فعالیت ها :

مهندس مهدی حلاجیان  ضمن فعالیت در بخش های حوزه ی ریاست و فنی سازمان هدایت و سرپرستی همایش های زیر را نیز برعهده داشتند:

 - مسوول مالی ؛ پشتیبانی و اجرایی هم اندیشی امام علی علیه السلام و رفتار علوی   

 - مسوول اجرا و نظارت غرفه ی روزنامه ی جام جم در نمایشگاه مطبوعات سال ۸۵ این غرفه رتبه ی نخست نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

 - مسوول برپایی نمایشگاه فوتبال جام جهانی سوم در پارک ملت تهران. این نمایشگاه توسط شهرداری تهران و همزمان در آلمان نیز برپا شده بود.

 - مسوول مالی ؛ پشتیبانی و اجرایی جشنواره های دوم ؛ سوم ؛ چهارم و  تولیدات رادیویی و تلویزیونی پیرامون نمازو نیایش

 - مسوول هماهنگی ؛ پشتیبانی و اجرایی هم اندیشی اول ؛ دوم و سوم دبیران ستاد اقامه ی نماز و امر به معروف و نهی از منکر مراکز صدا و سیمای کشوردر مشهد مقدس

- مسوول هماهنگی و اجرایی مسابقه ی بزرگ نامه ای به خدا با مشارکت شبکه دو سیما و شرکت ۶۳ هزار دانش آموز کشور

 - مسوول تبلیغات و هماهنگی جشن بزرگ شکوفه های آسمانی در مجموعه ی تفریحی سرزمین عجایب ؛ جشن تکلیف دختران دانش آموز شهر تهران

 - مسول اجرایی و پشتیبانی همایش نظارت مردمی و نقش آن در اصلاحات اجتماعی

 - مسوول مالی ؛ اجرایی و هماهنگی مسابقه و جشن  بزرگ بچه های ایران سلام در بم با حضور ۲۲ هزار دانش آموز بم و اجرای برنامه ی تلویزیونی عمو پورنگ در شهرستان بم

 - مسوول پیگیری و تصویب کاست و سی دی شعرهای کودکانه ی نماز و بچه ها

 - مسوول پیگیری کاست و سی دی عاشورا به خوانندگی علیرضا عصار

 - مسول هماهنگی و تبلیغات گردهمایی های کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

 - مسوول هماهنگی برگزاری جشن هزارمین شماره ی روزنامه ی جام جم

- کارشناس محتوایی و ناظر بر چاپ کتاب های

      بچه های خوب کارهای خوب ( نوشته ی دکتر علی قائمی )

      دانش آموز دبستانی و نظارت اجتماعی ( نوشته ی دکتر علی قائمی )

      نوجوان و نظارت اجتماعی ( نوشته ی دکتر علی قائمی )

      جوان و نظارت اجتماعی ( نوشته ی دکتر علی قائمی )

      بچه های ایران سلام

      خلاصه مقالات نظارت مردمی و نقش آن در اصلاحات اجتماعی

      مقالات نظارت مردمی و نقش آن در اصلاحات اجتماعی

 - کارشناس نظارت بر طراحی و چاپ پوسترهای همایش ها و هم اندیشی های یادشده

 - کارشناس طراحی ؛ چاپ و نظارت براجرای طراحی صحنه ی همایش ها و هم اندیشی های یاد شده

آشنایی و ارتباط با مسوولین

 در این مقطع وی همکاری با مسوولین زیر را تجربه نمود:

 - مهندس حسین محمدی ؛ معاون تحقیقات و برنامه ریزی صداو سیما ( وی هم اکنون مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری می باشد. ) 

 - مهندس غلام حسن حیدری قائم مقام اجرایی معاونت تحقیقات و برنامه ریزی  ( وی پیش از آن ۱۲ سال مسوولیت مدیر کلی بازرسی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت و سپس قائم مقام  مرکز نظارت و ارزیابی و در دولت نهم مشاور سازمان ملی جوانان بوده است )

 - دکتر علیرضا تقی پور ؛ مدیر کل نظارت و ارزیابی مراکز صدا و سیمای کشور ( وی پیش از آن دبیر ستاد اقامه نماز سازمان بوده و تجربه ی دو دوره نمایندگی مجلس  ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران ؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان تهرانرا پشت سر دارد. )

 - حسین هراتی ؛ مشاور رییس سازمان صدا وسیما ( وی پیش از آن دو دوره نماینده ی مجلس ؛ معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و هم اینک نیز در دولت نهم قائم مقام معاون آموزش و پرورش است. )

- دکتر عبدالرضا شیخ الاسلام مدیر عامل شرکت ساراتل ایران ( وی در دولت نهم ابتدا استاندار استان هرمزگان و به سمت مدیر دفتر رییس جمهور منسوب شد )

- محمد جواد محمدی زاده رییس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداو سیما ( وی قبلا استاندار استان لرستان ؛ معاون تحقیقات و برنامه ریزی سازمان صدا و سیما ؛ مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران رابه عهده داشت و در دولت نهم استاندار استان خراسان رضوی می باشد. )

و......

انتقاد به شمیم شمال

ماهنامه «شمیم شمال»که در اولین شماره خود با تیتر"سلام تنکابنی" پا به عرصه گذاشت و کلیت شماره اول آن به گونه ای بود که خواننده فرض را بر این می گذاشت که این نشریه قصد دارد تا فقط به مسایل شهرستان تنکابن بپردازد در شماره دوم خود و در صفحه اول خود به مصاحبه با اسماعیل گوهر رستمی ـ رییس شورای شهر رامسرـ با تیتر"دولت باید به تثبیت سواحل بپردازد" پرداخت. تناقضی که در دو شماره این ماهنامه به چشم می خورد نشان از این دارد که این ماهنامه هنوز سیاستهای کلی، خط مشی و نحوه پوشش خود را مشخص ننموده است و با آزمون و خطا می خواهد مسیر خود را پیدا نماید، به عبارت دیگر اگر بخواهیم این مسئله را نگاه کنیم می توانیم این گونه بحث را جلو ببریم که در برنامه سازی تلویزیونی برای تولید یک برنامه و فرقی نمی کند یک فیلم سینمایی سه مرحله در نظر می گیرند  و آن ، پیش تولید، تولید و پس تولید است . در همه کارهای تلویزیونی، مرحله پیش تولید از دو مرحله بعدی وقت و زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد اما در مورد این ماهنامه، فکر می کنم که گردانندگان این ماهنامه کلاً مرحله پیش تولید را نادیده گرفته اند و به محض دریافت مجوز انتشار از وزارت ارشاد شروع به کار نموده اند و قرار گذاشته اند که در مرحله  تولید مشکلات خود را مرتفع کنند.شاهد این مدعا را می توان اطلاعیه دعوت به همکاری خبرنگار در سطح دو استان گیلان و مازندران دانست، این اطلاعیه مرا به شک انداخته است که این ماهنامه هنوز می خواهد دایره پوشش خود را افزایش دهد و از سطح کنونی به کلیت استانهای شمالی برسد.

      مصاحبه ها و گفتگوها یی که در این شماره 2 چاپ شده اند بسیار پیش پا افتاده اند؛ مصاحبه کننده هیچ اطلاعی از بحث و موضوع مورد نظر ندارد و عموماً آماده برای انجام مصاحبه نیست. به مصاحبه با آقای گوهر رستمی توجه کنید:«میزان اجرای مصوبات سفر استانی رییس جمهور در شهرستان رامسر،سفر استانی رییس جمهور چند مصوبه داشته و....» ماهیت این سوالات نشان می دهد یا مصاحبه کننده به شرح وظایف شورای شهر آشنا نیست یا این سوالات را سوالات دست گرمی فرض کرده برای ورود به بحث اصلی(در این وبلاگ، بخش مصاحبه وجود دارد که شما را به آن بخش ارجاع می دهم) یا مصاحبه با آقای سجادی ـ مولف کتاب تاریخ و جغرافیای تاریخی رامسرـ واقعاً چیزی بیشتر از کتاب ایشان نداشت. می خواهم این سوال را بپرسم که دلیل انجام این مصاحبه چه بود؟ جواب تمام سوالات در کتاب ایشان بود.

     مطلب دیگری که کلیت ماهنامه هایی که من دیده ام آن را رعایت می کنند کمتر به اصل خبر می پردازند بلکه به تفسیر یا تحلیل خبرها می پردازند و آین امر هم دلیل دارد و آن این است که یکی از اصول اساسی خبر، تازگی آن است و چون این نشریات ماهانه چاپ می شوند این اصل مهم در خبرهای آنها وجود ندارد و عملاً خبرهای چاپ شده در حکم خبرهای سوخته هستند ؛ اختصاص 2 یا 3 صفحه از 16 صفحه ماهنامه فقط به بیراه رفتن نشریه کمک می کند.

     بخشهای فرهنگی نشریه، جزء بخشهای نا همگون نشریه است مخصوصاً بخش "شعر". اعتقاد من بر این است که این بخش وزن این ماهنامه را از آنی که هست خیلی پایین آورده است.

    تمام آنهایی که در بالا آورده ام قسمتی از انتقادات محتوایی بود که بر این ماهنامه وارد است اما در بخش ساختاری:

1-  لوگو ماهنامه : اصلاً مناسب نیست. عوض نمودن رنگ پس زمینه لوگو ، مرا یاد گرافیست خوب و وزین روزنامه شرق می اندازد که بر اساس رنگ غالب عکس صفحه اول روزنامه ، رنگ پس زمینه را انتخاب می نمود. دو کلمه شمیم و شمال در جاهایی بر روی هم هم پوشانی دارند. 

2-  صفحه بندی: جذاب نیست و از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی نماید. مثلاً در خبر مربوط به آقای راهب در صفحه5  شماره 2 آن نشریه به علت این که کلمه «گفت» در صفحه جا نمی شده است از سه نقطه استفاده شده است. گرافیک خوب و صفحه بندی مناسب در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد نگاه کنید به گرافیک خوب روزنامه های "شرق" و "هم میهن".

3-  به تیتر درست برای مطالب اهیمت داده نمی شود:تیتر ها اهمیت بسیاری در جذب خوانننده برای خواندن  یا نخواندن آن مطلب دارد.

4-     مطالب دنباله دار نباید چاپ شود.

      در پایان باید این نکته را باید اضافه نمود که یک کشتی قبل از این که شروع به حرکت نماید تمام امکانات، نیروی انسانی و وسایلی که مورد نیاز درطول حرکت دارد را فراهم می آورد، و اگر غیر از این باشد یا غرق خواهد شد یا هیچگاه به مقصد نمی رسد و اگر هم برسد،دیر به مقصد خواهد رسید.

 

منبع : نمای آخر http://baghersalimi.blogfa.com/

صنایع دستی تنکابن

 

مسوول مجتمع صنایع دستی تنکابن گفت: توسعه و کاربردی کردن صنایع دستی در کشور بدون حمایت و توجه به نیازهای هنرمندان هر رشته، ممکن نیست.

"طهماسب ذوقی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی‌افزود:
صنایع دستی برخواسته از هویت هر سرزمین است که مسوولان امر باید با برنامه‌ریزی اصولی و حمایت بیشتر، این هنرها را توسعه و بشناسانند.

وی اظهار داشت : امروز معاش از طریق هنرهای صنایع دستی سخت بوده و مردان چندان رغبت برای فعالیت در این حوزه‌هنری ندارند که جای تاسف است.

وی بر لزوم شناسایی دقیق چالش‌های فراروی صنایع دستی هر منطقه تاکید و خاطرنشان کرد:برای فروش تولیدات صنایع دستی و ایجاد انگیزه در هنرمندان باید مدیریت و برنامه‌ریزی کرد.

ذوقی ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را از جمله راهکارهای حمایت و توسعه این هنر- صنعت عنوان کرد.

مسوول مجتمع صنایع دستی تنکابن گفت :برخی از فروشگاه‌های صنایع دستی این شهرستان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند که باید این مشکلات برطرف شود.

ذوقی ادامه داد: ‪ ۵۵‬هنرجو در چهار رشته صنایع دستی در این مجتمع در حال کسب آموزش هستند که همه آنها زن هستند.

تاکنون ‪ ۳۰۰‬هنرمند صنایع دستی در تنکابن شناسایی شده‌اند.

سال ۸۷ نصب کارخانه کمپوست در تنکابن

معاون امور عمرانی استانداری مازندران از نصب هشت کارخانه کمپوست زباله در شهرهای ساری، آمل، نور، چالوس، نوشهر، بابلسر ، بهشهر و تنکابن در یک سال آینده خبر داد.

 استان مازندران دارای ‪ ۵۲‬شهر و حدود سه‌میلیون نفر جمعیت است که ‪ ۵۲‬درصد آن در شهرها ساکن هستند

عباس‌آباد تنکابن با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه است

                                

بخشدار عباس آباد شهرستان تنکابن گفت : اهالی این بخش با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند.

بخش ‪ ۴۵‬هزار نفری عباس‌آباد سه شهر و ‪ ۴۵‬روستا دارد.

"محمددرویش هردویی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: چاه‌هایی که برای آب آشامیدنی در منطقه حفر می‌شود پس از مدتی شور شده و قابل استفاده نیست.

وی اظهار داشت : این در حالی است که بیشتر ساکنان مناطق روستایی این بخش از آب چاه برای آشامیدن استفاده می‌کنند.

وی وضعیت آب آشامیدنی این بخش را بحرانی توصیف و خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل دیرینه با مشکل زمین برای احداث مخزن روبرو هستیم.

به گفته "درویش هردویی"، منابع طبیعی باید زمین مورد نیاز را تهیه و برای اجرای طرح در اختیار نهادهای مربوط قرار دهد.

وی ادامه داد: تامین اعتبار برای رفع بحران آب آشامیدنی در این منطقه گردشگرپذیر ضروری است.

بخشدار عباس‌آباد یادآور شد: برای تکمیل چهار طرح عمرانی نیمه کاره این بخش به یک میلیارد ریال نیاز است.

وی اضافه کرد: این اعتبار برای احداث دو پل بزرگ در منطقه یال‌بندان و دانیال و دو طرح دیگر نیاز است.

بخش عباس‌آباد از توابع شهرستان تنکابن درغرب مازندران واقع شده‌است.

چند خبر ویژه ی انتخابات

وبلاگ  رامسر نوشت  با ۴ خبر انتخاباتی  از ما در خواست کرد تا بینندگان و خوانندگان این وبلاگ با ایده های نو آشنا شوند و در ضمن تقاضای ارسال اخبار اختصاصی انتخابات را به  وبلاگ رامسر نوشت از طریق پست الکترونیک داشتند.

ضمن تشکر از این عزیزان لینک آدرسشان در ذیل درج می شود.

در ضمن دونظر سنجی متنوع برای انتخابات فراهم کرده اند.

برای آشنایی بیشتر به وبلاگwww.ramsarnevesht.blogsky.com   و ای میل ramsarnevesht@yahoo.com مراجعه نمایید.

هفته سوم لیگ دوچرخه سواری مازندران

رقابتهای هفته سوم لیگ دوچرخه سواری مازندران که قرار بود در تنکابن برگزار شود به دلیل بارش شدید باران در غرب استان به روز دیگری که متعاقبا اعلام می‌گردد، موکول شد.

سرپرست هیات دوچرخه سواری استان مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : به رغم برنامه ریزیهای صورت گرفته متاسفانه مسابقه‌ها که قرار بود روز گذشته برگزار شود به تعویق افتاد.

"سیدتقی خدادادی" افزود : رقابتها در شرایطی بود که تداوم آن می‌توانست شور و نشاط بیشتری را برای شرکت‌کنندگان فراهم سازد.

وی ادامه داد : مشکل بزرگ ما برای برگزاری رقابتهای لیگ دوچرخه سواری استان شرایط نامطلوب جوی در اکثر شهرهای استان در پاییز و زمستان است اما تلاش داریم مسابقات را در موعد مقرر تاقبل از فرا رسیدن فصل زمستان به پایان ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا رقابتها را در فصل تابستان برگزار نمی کنید؟ به تداخل این مسابقات با تور بین‌المللی دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت : تیمهای شرکت‌کننده هم ترجیح می‌دهند در همین زمان رقابتها را برگزار کنیم تا بتوانند با فرصت کافی دوچرخه سواران خود را برای رقابتهای بین‌المللی دوچرخه سواری مازندران آماده کنند.

از دومین دوره مسابقات لیگ دوچرخه سواری استان مازندران که با شرکت ‪۱۰‬ تیم آغاز شده دو هفته گذشته است و در نتیجه انفرادی " سید ناصر موسوی" از تیم شهرداری بابلسر در صدر قرار دارد و "مهدی جهان پیما" از تیم ساری و "محمد جبرئیلی" از تیم جوانان تنکابن در تعقیب وی می‌باشند.

در نتیجه تیمی نیز شهرداری بابلسر صدرنشین است و تیمهای ساری، جوانان تنکابن و صنایع بسته‌بندی جمع قائمشهر در مکانهای دوم تا چهارم قرار دارند.

لیگ تکواندوی مازندران

سومین هفته از مسابقات لیگ تکواندو باشگاههای مازندران در حالی جمعه شب در سالن سردار شهید طوسی نکا پایان یافت که مطابق انتظار تیمهای مقاومت شهید لاریم جویبار و صدرای زیراب در صدر جدول لیگهای نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، در رقابتهای لیگ نونهالان و نوجوانان استان مازندران تحت عنوان شکوفه‌ها، تیم مقاومت شهید لاریم جویبار ‪ ۸‬بر ‪ ۲‬رویان را مغلوب کرد تا با توجه به پیروزی ‪ ۹‬بر یک این تیم مقابل تیم پهلوان قربانی تنکابن از دیدارهای معوقه هفته اول با کسب ‪ ۱۰‬امتیاز در صدر جدول جای بگیرد.

تیم نکا نیز با پیروزی ‪ ۶‬بر‪ ۴‬مقابل تیم شهدای اسرم ساری ‪ ۷‬امتیازی شد و به مکان دوم جدول رسید.

همچنین تیم تنکابن با پیروزی ‪ ۷‬بر‪ ۳‬مقابل پهلوان قربانی تنکابن و ‪ ۶‬بر ‪ ۴‬برابر شهدای اسرم ساری به امتیاز ‪ ۶‬رسید تا برسکوی سوم تا پایان هفته سوم قرار گیرد.