غرب مازندران خواستار مرمت و روکش آسفالت راه‌های منطقه‌

جمعی از شهروندان و روستاییان غرب مازندران خواستار مرمت و روکش دوباره آسفالت در محورهای ارتباطی این منطقه گردشگرپذیر شدند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزودند : آسفالت بسیاری از محورهای ارتباطی منطقه اعم از شهری، روستایی، اصلی و فرعی به دلیل قدمت زیاد و فرسوده بودن، عمر مفید آن به پایان رسیده است.

طبق استاندارد عمر مفید آسفالت راه‌های اصلی و فرعی حدود ‪ ۱۰‬سال است.

به باور این عده کنده‌کاری وتخریب آسفالت در راه‌های حریم شهری و روستایی به یک معضل دائمی در منطقه تبدیل شده است.

این در حالی است کیفیت نداشتن مصالح موجب شده که در برخی از محورهای منطقه، آسفالت جدید نیز تخریب شود.

وجود چاله‌های متعدد، از بین رفتن آسفالت و پستی و بلندیهای نامناسب در خیابان‌های اصلی شهرهای نوشهر و چالوس، نور و تنکابن و رامسر مشهود است.

از بین رفتن آسفالت خیابانهای اصلی شهرهای غرب مازندران مانند خیابان امام خمینی(ره) و هفده شهریور چالوس، امام رضا عباس‌آباد، بلوار امام رضا نوشهر و ... موجب انتقاد و نارضایتی اهالی منطقه شده است.

خرابی آسفالت در محورهای روستایی و کوهستانی از جمله بخش کجور - نوشهر، چالوس - کلاردشت موجب شده تا برخی رانندگان خودروهای مسافربری از حمل ونقل مسافر در این مسیرها خودداری کنند و یا نرح کرایه راچند برابرافزایش‌دهند.

‪ ۴۰‬درصد بیش از هفت هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی مازندران در غرب این استان واقع شده است.

ورود سالانه میلیونها مسافر،ترافیک سنگین جاده‌های درون شهری و برون شهری و خرابی آسفالت مشکلات را در شهرهای گردشگرپذیر غرب مازندران دو چندان‌کرده است.

عضو شورای اسلامی روستای چورن بخش کجور گفت : سالها است که وعده ایجاد روکش دوباره آسفالت مسیر کجور به نوشهر داده می‌شود ولی تاکنون عملی نشده است.

" بشیر الهی" در گفت و گو با ایرنا افزود : نبود شانه خاکی، کنده‌کاری و وجود چاله‌های متعدد حوادث را در این مسیر کوهستانی افزایش داده است.

وی اظهار داشت : تردد کامیونهای حامل شن و ماسه و نبود نظارت سبب تخریب این مسیر پرتردد شده است.

وی ادامه داد : مسیر ارتباطی این روستا حد فاصل روستای چناربن به طول هفت کیلومتر خاکی و سنگلاخ بوده و که بیشتر روزهای فصل تابستان مسدود است.

یک شهروند نوشهر به ایرنا گفت : کنده کاری ناشی از عملکرد ادارات مختلف مانند گاز، مخابرات و آب و فاضلاب در بیشتر خیابانهای اصلی و فرعی این شهر مشهود است.

" محمد جعفری " اضافه کرد : آسفالت برخی از خیابانها از جمله خیابان شهید کامران اسلامی منطقه گردگل نوشهر به قدری خراب است که حتی رانندگان تاکسی نیز از حمل مسافر در این مسیر خودداری می‌کنند.

وی تصریح کرد : نصب سرعت گیرهای غیر استاندارد،هزینه استهلاک خودروها را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد : خرابی آسفالت و موج و پستی وبلندی آسفالت‌های جدید ، نشان می‌دهد که نظارت بر عملکرد پیمانکاران موبوط، ضعیف است.

شهروندی دیگری از چالوس گفت : روکش و آسفالت دوباره خیابانهای آیت‌الله طالقانی و هفده شهریور این شهر ضروری است.

" وهاب علیخانی " به ایرنا افزود : عملکرد شهرداری در مرمت آسفالت خیابانهای این شهر چندان مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه هماهنگی بین نهادهای خدمات‌دهنده شهری وجود ندارد و بلافاصله پس از مرمت آسفالت نهاد دیگری برای اجرای طرح کنده‌کاری می‌کند.

یک راننده محور چالوس به تنکابن به ایرنا گفت : وضعیت راه‌ها درون شهری و برون شهری این محور مناسب با ظرفیت شمار زیاد خودروها نیست.

" نیک‌زاد اسدی" جاده‌های منطقه قدیمی و فرسوده بوده که نیاز به مرمت و تعریض دارد.

وی ناکافی بودن علائم راهنمایی و رانندگی ، نداشتن گاردریل و جان پناه ، نصب سرعت گیرهای غیر استاندارد و پلاستیکی و کم عرض بودن را از مهمترین مشکلات در این محور ارتباطی ذکرکرد.

به گفته او بیشتر استهلاک خودرو ناشی از خرابی محورهای ارتباطی است.

بخشدار بلده کجور در گفت و گو با ایرنا خواستار رسیدگی و توجه ویژه به وضعیت راه‌های این بخش کوهستانی شد.

" محمدعلی روحانی" افزود : راه ارتباطی پل زنگوله به بلده به طول حدود ‪ ۵۰‬کیلومتر نامطلوب و ناامن است که نیاز به تعریض و مرمت دارد.

وی بیان داشت : برای مرمت و نوسازی محورهای ارتباطی این بخش به اعتبار کلان نیاز داریم.

به گفته او نصب تابلو، شن ریزی ، خط کشی مرمت و آسفالت و تعریض بیشتر راه‌های این بخش لازم است.

بخش بلده نور حدود ‪ ۳۰۰‬کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

بنا بر اعلام فرمانداری تنکابن، وضعیت آسفالت درصد قابل توجهی از راه‌های ارتباطی این شهرستان خراب و فرسوده است.

بنا بر این گزارش ، ترمیم و نوسازی وضعیت جاده‌های منطقه به برنامه‌ریزی منسجم و اصولی نیاز دارد.

شهرستان تنکابن حدود ‪ ۸۰۰‬کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

سرپرست اداره راه و ترابری نوشهر و چالوس به ایرنا گفت : روکش آسفالت باند شمالی و جنوبی مسیر نوشهر - رویان حد فاصل امیرود تا چلندرود از سال گذشته آغاز و در سال جاری نیز ادامه دارد.

" احمد رضایی " افزود : بخشی از محور کناره از دوجمان تا سردآبرودچالوس کار لکه‌گیری و آسفالت آن انجام شد و بقیه از سوی حوزه راه‌سازی در دست انجام است.

وی اظهار داشت : برنامه روکش آسفالت محور کندوان در دستور کار و محور ارتباطی کجور نوشهر نیز در حال انجام است.

نوشهر و چالوس یکهزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.