اخبار تنکابن

تنکابنی آباد با هم یاری همه ی شهروندان

اخبار تنکابن

تنکابنی آباد با هم یاری همه ی شهروندان

سی وهفتمین جشنواره فیلم‌های رشد در استان گلستان آغاز شد

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از امروز با نمایش فیلم‌های آموزشی و تربیتی در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاوس در استان گلستان آغاز شد.

معاون تولید دفتر تامین رسانه‌های آموزشی در مراسم افتتاح این جشنواره ضمن بیان تاریخچه‌ای از برگزاری جشنواره فیلم رشد گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنا نمودن معلمان ودانش‌آموزان با فیلم‌های آموزشی و تربیتی است.

"یدالله کریمی" اضافه کرد: فیلم‌های آموزشی می‌تواند کمک و یار کتاب درسی باشد و همچنین زمینه آشنایی با مسائل فرهنگی وتربیتی را فراهم می‌کند.

وی در زمینه مخاطبین این جشنواره نیز گفت: بیشتر مخاطبین این جشنواره دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند که یک قشر آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند و قشر دیگر وظیفه فرهنگ‌سازی دارد.

کریمی درباره تعداد فیلم‌های ارایه شده در جشنواره گلستان گفت: از ‪۶۰۰‬ فیلم ارایه شده در جشنواره تنکابن ‪ ۶۰‬فیلم که با فرهنگ بومی و اقلیمی استان گلستان همخوانی دارد در مدت برگزاری جشنواره در دو شهر گرگان و گنبد به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون آموزش عمومی سازمان آموزش وپرورش استان گلستان نیز در حاشیه مراسم و پس از نمایش فیلم کوتاه "دیشموک" گفت: ما در خانواده بزرگ آموزش وپرورش مدارسی را داریم که نیاز به توجه بیشتر ازسوی مسئولین دارد که باید امکانات آموزشی برای آنان تدارک دیده شود و یکی از راههای جلب توجه همگان برگزاری جشنواره‌ها می‌باشد.

"داوود شهری" اضافه کرد: این فیلم‌ها باید بتواند پیام‌های آموزش و تربیتی داشته باشد تا بیشتر مقبول واقع شود.

به گزارش ایرنا سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تا هشتم اسفند ماه ‪ ۸۶‬در شهرستانهای گرگان وگنبد ادامه دارد و در قالب آن فیلم‌های منتخب برای دانش آموزان وخانواده‌ها اکران می‌شود.

در مراسم افتتاح این جشنواره مسوولان استانی و شهرستانی و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی حضور داشتند.

سال گذشته چهارده هزار و ‪ ۲۲۰‬دانش آموزگرگانی وهشت هزار دانش‌آموز گنبدی از پنجاه فیلم آموزش وتربیتی ارایه شده در جشنواره رشد دیدن کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد